Jak lepiej wykorzystać 24 godziny

żurnalista

Nazywana „generałem, który dba o swoich ludzi”, w projekcie Today – ogarniacz wszystkiego i nadworny krytyk tekstów żurnalistów. Fanka wszystkiego, co zawiera cukier, wegetarianka. Nie pije kawy, woli herbatę, którą przyswaja hektolitrami. Relaksuje się przy filmach Woody’ego Allena. Miłośniczka wysokich obcasów. Ze sportów uprawia tylko biegi do tramwaju. Przeprowadzała się trzynaście razy, od półtora roku mieszka na warszawskiej Pradze, w której zakochała się bezgranicznie. Imię odziedziczyła po bohaterce powieści o markizie Angelice, czego do tej pory nie wybaczyła rodzicom. W wolnych chwilach poszukuje muzycznych perełek.

 2 min. czytania
 1
 0
 26 listopada 2015
Unsplash

Jedną z codziennych zagwozdek jest to, jak się wyrobić ze wszystkimi obowiązkami, zarówno tymi w pracy, jak i z tymi w domu. Oto kilka sprawdzonych sposobów jak lepiej wykorzystać dobę.

Stosuj planer. Dzięki temu rozpoczynając dzień, nie zastanawiasz się od czego zacząć, tylko od razu możesz przejść do działania. Dzięki temu czarno na białym masz napisane zadania oraz odhaczone to, co udało się zrealizować. Dzięki temu jesteś bardziej zmotywowany i widzisz progres.

Poświęć kilka minut codziennie na zaplanowanie następnego dnia. 5–10 minut dziennie to bardzo niewiele, a pozwoli Ci zakończyć dzień i szybko przygotować się na następny.

Wyznacz sobie priorytety, zastanów się, co tak naprawdę Cię cieszy i nie stanowi dla Ciebie bolesnego przymusu. Według tych kryteriów moderuj swoją ścieżką zawodową. A wówczas – tak jak Thomas Edison – będziesz mógł powiedzieć: „Nie przepracowałem ani jednego dnia w swoim życiu. Wszystko, co robiłem, to była przyjemność”. Bez ustalenia jasnego celu życiowego i zawodowego nie jesteś w stanie mieć poczucia zadowolenia i samorealizacji. Odrzucaj te spotkania, zadania i projekty, które odwracają Twoją uwagę od najważniejszych celów.

Daj sobie czas na oddech, każdy czasem musi odpocząć, zrobić coś spontanicznie i oderwać się od planera i listy zadań. Odpoczywaj! Wtedy z większym zapałem i energią powrócisz do codziennych zadań.

Spotykaj się z ludźmi – jednostajna praca nikomu nie służy. Nudzi i w dłuższej perspektywie polega na naciąganiu deadlinów. W konsekwencji do perfekcji dochodzimy w twórczym pracoudawaniu. A tak serio, serio – kogo chcemy oszukać? Im lepszy efekt płynie z naszej pracy, tym lepsze efekty jesteśmy w stanie osiągnąć!

Mówisz, że nie masz czasu by przeczytać książkę – poczytaj ją podczas przerwy w pracy, w drodze autobusem – chociaż kilka stron. A może audiobook podczas brania prysznica?

Zastanów się, gdzie pracujesz najefektywniej i wybierz to miejsce do swojej codziennej pracy. Dla niektórych idealna jest kawiarnia, inni lubią pracować w biurze lub coworku, a jeszcze inni w zaciszu swojego domu.

Przemyśl, co tak naprawdę powoduje, że marnujesz czas w ciągu dnia: Facebook w smartfonie, a może długie rozmowy przez telefon. Świadomość to pierwszy krok to tego, by poradzić sobie z problemem.

Ludzie, którzy wiedzą jak zorganizować sobie życie, zawsze znajdą czas na odpoczynek, natomiast ci, którzy nic nie robią, wiecznie się śpieszą. Jeanne-Marie Roland
Udostępnij na Zobacz komentarze (1)